لوگو امرداد
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

گفته‌هایی پررنگ‌تر از مصوبات روزانه

14نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه آغاز شد.

نشست این هفته‌ی انجمن زرتشتیان تهران تحت تاثیر نشست هفته‌ی پیش قرار گرفته بود که این امر باعث شد تا برخی از هموندان و سخنران‌های پیش از دستور نسبت به موضوعات مطرح شده در نشست پیشین واکنش نشان دهند.

سخنان هموندان انجمن

  • فرشاد فرهی‌فر: «از دبیرهای کمیسیون‌های می‌خواهم تا مصوبات خود را زودتر به دبیر کمیسیون تحویل دهند تا اگر زمان داشتیم به کارهای نیمه‌ کاره‌ی انجمن برسیم.»
  • فیروزه ماوندادی: «هفته‌ی گذشته مورد کم‌لطفی و از دید خود مورد بی‌احترامی یکی از همکیشان قرار گرفتم و هر چه فکر کردم فهمیدم که اتهام من تنها پرسیدن یک سوال بود. سوالی که از دید من مقصر آن انجمن بوده که به من اطلاعات نداده است، در کنار آن وقتی این سوال مطرح شد می‌شد خیلی ساده جواب من داده شود. اکنون فرد همکیش در نشست نیستند تا دفاع کنند و من وارد این بحث ایشان نمی‌شوم. اما گلایه من از شما(رستم خسرویانی) است، من که عضو هیات‌مدیره هستم نباید از حمایت شما برخوردار باشم؟ وقتی او به من بی‌احترامی کرد شما فقط سکوت کردید و هیچ دفاعی از من نکردید. پیش از آن برای شما توضح دادم و گفتم از جریان اطلاعی نداشتم اما شما دفاعی از من نکردید. من می‌خواهم بدانم جایگاه من در انجمن کجاست؟ آیا هرکس می‌تواند بیاید در انجمن توهین کند و من را زیر سوال ببرد؟ سوالی که حق من بوده تا به عنوان عضو هیات‌مدیره آن را بپرسم. من نباید پس از یک‌وسال نیم بدانم که مکانی دست چه کسی است و در آن چه اتفاقی می‌افتد؟ وظیفه‌ی من است تا بپرسم. انجمن نه گزارشی درباره‌ی آن مکان به من داده است و نه مصوبه‌ای درباره‌ی آن داشته است و نه قراردادی به اعضای انجمن نشان داده است، اکنون همه چیز را بر سر من خراب می‌کنید. این سوال می‌توانست خیلی ساده از جانب رییس انجمن پاسخ داده شود ولی شما اجازه دادید حرمت انجمن شکسته شود و به اعضای آن بی‌احترامی شود، انتظار شما این است که از شما حمایت شود؟»
  • فرهاد کاویانی: «زمانی که یکی از همکیشان به عنوان سخنران پیش از دستور به نشست انجمن آمده بود و شما(رستم خسرویانی) نبودید، صحبت‌هایی درباره‌ی شما انجام داد و من در حمایت از شما گفتم که او حق ندارد به رییس انجمن زرتشتیان تهران بی‌احترامی کند. انتظار من این است که اگر اعضای انجمن از رییس انجمن زرتشتیان تهران حمایت می‌کنند در قبال آن هیات‌مدیره و به خصوص هیات‌رییسه از اعضای هیات‌مدیره حمایت کنند.»
  • راشین جهانگیری: «حرف از حمایت می‌زنیم اما آیا این گفته‌هایی که اکنون مطرح شد حمایت است؟ تعریف شما از حمایت چیست؟ اگر برای مثال روزی من کاری اشتباه انجام بدهم همه باید از من حمایت کنند؟ به نظرم اگر عقیده داریم که در غیاب افراد نباید صحبت شبه‌انگیز انجام داد، باید در همه‌ی موارد برای کسانی که عضو انجمن نیستند نیز رعایت شود. در انجمن بارها اشتباه‌هایی از این دست رخ داده است و نام‌های افراد بدون این‌که در نشست حضور داشته باشند گفته شده و بعد مشخص شده است که فرد مورد نظر اشتباه بوده است. نشست انجمن محل طرح کردن بسیاری از سوالات نیست، آن روز که سوال مطرح شد شبه‌ ایجاد شد اما چون با یکدیگر تعارف داریم حرفی نمی‌زنیم. برنامه‌ی حمایتی شما چیست؟ آیا اکنون از دکتر خسرویانی حمایت می‌کنید؟ کلمات قشنگ تعریفی در پشت خود دارند، وقتی از این کلمات استفاده می‌کنیم باید تعریف آن صادق باشد. من جایی را امضا نکرده‌ام تا از هر کسی حمایت کنم و دیگران هم همین‌گونه هستند اما برای مصوبات انجمن جریان فرق دارد. قرار بر این است که از مصوبات خود حمایت کنیم.»
  • تاج‌گوهر خداداد کوچکی(خادم): «از فرهاد کاویانی بعید است که از کمیسیون استعفا کند. برای چه به انجمن آمده‌ایم؟ آمده‌ایم که استعفا کنیم؟ هر که هر چه گفت باید به ما بر بخورد و استعفا دهیم؟ آیا این مردی و مردانگی است؟ من کنجکاو هستم تا بدانم تا چرا کاویانی از کمیسیون مالی استعفا کرده است، استعفا دادن بدترین کار ممکن است.»
  • جمشید دارابیان: «جامعه‌ی زرتشتی ویژگی‌هایی دارد که من آن را از غیرزرتشتی‌ها شنیده‌ام، برای نمونه ما را جامعه‌ای شاد می‌دانند و این‌که خیرخواه دیگران هستیم. اما اکنون دیگر شاد نیستیم، ادبیات جدیدی وارد انجمن شده است که با تهدید و ارعاب برخی مسایل جلو می‌رود، به نظرم باید دوباره به خویشتن خود برگردیم. باید به خرد دیگران احترام بگذاریم.»

رستم خسرویانی پس از پایان گفته‌های هموندان گفت که درباره‌ی موضوع فیروزه ماوندادی فعلا صحبتی نخواهد کرد چون صورت خوبی پیدا نمی‌کند و در موعود مقرر در این‌باره توضیح می‌دهد.            

سخنران پیش از دستور:

بزرگ‌مهر پرخیده درباره‌ی جای خالی گفت‌وگوهای مفهومی در انجمن سخن گفت و افزود که وقتی که برای بحث‌ها ویژه می‌شود باید بیشتر باشد.

او از انجمن خواست تا به مانند سازمان فروهر سخنرانی برگزار کند و همچنین به باشگاه‌داری بپردازد. به گفته‌ی پرخیده انجمن پیش از این دارای باشگاه منتخب زرتشتیان بود.

او در بخش دیگر سخنان خود هشدارهای ایمنی درباره‌ی برخی موارد داشت.

فرهاد کاویانی در پاسخ پرخیده گفت که تیم منتخب زرتشتیان وابسته به انجمن زرتشتیان تهران نبوده است.

بهروز جمشیدیان دومین سخنران پیش از دستور بود:

«اکنون روبه‌روی شیرزنی(فیروزه ماوندادی) نشسته‌ام که افتخار می‌کنم به او رای داده‌ام. همان‌طور که به ۹۰ درصد از هموندان این گردش رای داده‌ام و به آن نیز افتخار می‌کنم. چندین بار افشین نمیرانیان به من گفته است که شاید تکرار خوب نباشد اما چندین بار دیگر گفته‌های خود را تکرار می‌کنم. انجمن، افراد و همگان باید آگاه باشند، این حق نیست بلکه وظیفه است. وظیفه دارید تا بدانید چون مردم به شما رای داده‌اند. آگاهی از تمام مسایلی که در گذشته در انجمن بوده و اکنون در حال انجام است وظیفه‌ی هر عضو انجمن است. آگاهی‌ها باید درباره‌ی املاک و مستغلات، قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها و حقوق و مزایا باشد، اگر همکیشی از هموندی سوالی پرسید، آن هموند نمی‌تواند بگوید نمی‌دانم.»

بخش دیگر سخنان جمشیدیان درباره‌ی طبقه‌بندی کردن اسناد انجمن بود:

«امیدوارم طبقه‌بندی اسناد آغاز شده باشد، اگر مقاومتی در میان است که هفته‌ی گذشته موردی از آن را دیدیم به شوند سوتفاهم است. چون هموندی دسترسی به اطلاعات نداشته است این سوتفاهم از روی ناآگاهی به وجود آمده است. باید مشخص شود که اگر مقاومتی درباره‌ی حساب‌رسی اماکن خاص است از سوی کدام جریان است. اگر اطلاعات طبقه‌بندی شود برای گردش‌های آینده‌ی انجمن مفید خواهد بود.»

بهروز جمشیدیان در بخش پایانی گفته‌های خود به پشتیبانی هموندان انجمن زرتشتیان تهران از یکدیگر پرداخت:

«حمایت هموندان انجمن از یکدیگر در کجای سیاست‌های انجمن جای دارد؟ آیا در میان سیاست‌های انجمن هست؟ در گردش پیشین موردی را از فرنشین انجمن دیدم که بسیار پسندیدم، فردی که در نشست باشنده بود به یکی از هموندان سخنانی گفت و در پاسخ خسرویانی از هموند انجمن دفاع کرد.»

جمشیدیان گفته‌های خود را این‌گونه به پایان برد:

«امیدوارم که ریاست انجمن ۱۲۰ سال عمر داشته باشد و ۲۰ دوره فرنشین گردش‌های گوناگون انجمن باشد اما او رایانه سیار انجمن نیست که برای امور گوناگون به او مراجعه کنیم. بهتر است تا اطلاعات طبقه‌بندی شود تا در دسترس مسوولان مربوطه باشد.»

فرامرز پوررستمی آخرین سخنران پیش از دستور بود که گفته‌های خود را درباره‌ی نشست پرسش‌وپاسخ آغاز کرد و جویا شد که آیا این نشست مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر. او افزود که می‌توان گزارش‌های کارهای انجمن را به صورت پی دی اف در تارنما گذاشت.

پوررستمی درباره‌ی تشکیل شورای حل اختلاف زرتشتیان در تهران گفت: «چیز زیادی درباره‌ی شورای حل اختلاف نمی‌دانم، آیا حدود اختیار آن به مانند دیگر شوراهای حل اختلاف است؟ یا برای اقلیت‌های دینی اختیارات ویژه در نظر گرفته شده است؟ در خبر آمده بود که انجمن کسانی را که خواهان هموندی در شورا هستند را به نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس برای تایید معرفی می‌کند؛ پرسش من این است که آیا برای شوراهای اختلاف می‌بایست نماینده نامزدها را معرفی کند یا برای زرتشتیان این‌گونه است؟»

او درباره‌ی گزارش‌های بازرسان در مجمع همگانی نیز پیشنهادی داشت: «بازرسان گزارش‌های خود را متفاوت کنند و کاری آماری انجام دهند، برای نمونه گزارشی از کمیسیون‌ها آورده شود که چه تعداد نشست داشته‌اند و چند مصوبه داشته‌اند، این کار نقش کمیسیون‌ها را در انجمن مشخص می‌کند. هیات‌مدیره‌ی انجمن نیز باید عملکرد کمیسیون‌ها را بررسی کند و ببیند کدام کمیسیون ضعیف‌تر عمل کرده است و راه‌کارهای تقویت کمیسیون‌ها را بررسی کنند.»

بخش پایانی گفته‌های پوررستمی درباره‌ی نامه‌های رسیده به دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران بود: «رییس هیات‌مدیره نخست نامه‌ها را می‌خواند و بعد ثبت می‌کند. هنگامی که این پرسش را در نشست پرسش‌وپاسخ از او داشتم گفت که نامه‌ها به کمیسیون‌ها داده می‌شود. او در نشست پرسش‌وپاسخ راست نگفت و راست نگفتن برای رییس انجمن خوب نیست.»

افشین نمیرانیان در پاسخ به گفته‌های پوررستمی گفت که به گفته‌های او احترام می‌گذارد اما درباره‌ی شخصیت حقوقی هموندان انجمن صحبت‌هایی داشته‌اید و در غیاب رییس انجمن درباره‌ی او سخن گفته‌اید. پوررستمی نیز در پاسخ او گفت که فرنشین انجمن می‌بایست در نشست حضور داشته باشد درحالی‌که نیست.

آرمین هورمزدی درباره‌ی برداشت خود از نشست هفته‌ی گذشته درباره‌ی شورای حل اختلاف و گزارشی که تارنمای خبری آمده است گفت: «بحث شد تا فراخوانی از سوی انجمن داده شود و افرادی که متقاضی هستند فیلتری انجام ندهد و نام‌ها به اسفندیار اختیاری داده شود و او بدون هیچ گونه اعمال نظری نام‌ها را بفرستد.»

فرهاد کاویانی نیز در ادامه‌ی گفته‌های هورمزدی گفت که تارنمای امرداد اشتباه این موضوع را بازتاب داده و برداشت خود را نوشته است.

افشین نمیرانیان نیز گفت: «انجمن یک سری مصوبات دارد که مشخص است و این‌گونه نیست که هر حرفی در تارنما نوشته شود مورد تایید هیات‌مدیره است. ضمن احترامی که به خبرنگارهای امرداد می‌گذارم همه‌ی حرف‌ها مورد تایید انجمن نیست و در برخی موارد این حرف‌ها گفته نمی‌شود.»

بهمن تیمساری نیز گفت که سوتفاهمی پیش آمده است و متن خبری که درباره‌ی شورای حل اختلاف در گزارش نشست هفتگی انجمن در تارنمای امرداد آمده بود را برای باشندگان خواند:

«اسفندیار اختیاری نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس، در بخش پایانی نشست هفتگی انجمن به توضیح چگونگی تشکیل شورای حل اختلاف و همچنین احوال شخصیه‌ی زرتشتیان پرداخت. پس از توضیحات او تصمیم بر این شد تا انجمن زرتشتیان تهران فراخوانی بدهد تا کسانی که علاقمند به هموندی در شورای حل اختلاف تهران هستند نام‌های خود را به انجمن اعلام کنند و سپس انجمن نام‌ها را در اختیار اسفندیار اختیاری بگذارد تا او نام‌ها را به مراجع قانونی برای نام‌نویسی پایانی اعلام کند.»

افشین نمیرانیان و بهمن تیمساری در این‌باره گفتند که این موضوع برداشت خبرنگار بوده است و انجمن همچین تصمیمی نگرفته است و کمیسیون روابط عمومی درباره‌ی این موضوع برای نشست این هفته پیشنهادی دارد.

اردشیر اورمزدی در پاسخ فرامرز پوررستمی گفت که فرنشین انجمن پس از خواندن نامه‌ها آن‌ها را به کمیسیون‌های مربوطه می‌فرستد.    

کمیسیون مالی:

  • هزینه‌های مربوط به پرونده‌ی مدرسه‌ی هرمزآرش در تهران‌پارس سه فقره حق پرداختی به مبلغ هفت میلیون و ۸۸۳ هزار ریال مطابق تایید کمیسیون موقوفات
  • هزینه‌ی صبحانه و ناهار و کلاس‌های متفرقه مهدکودک پرورش در آذرماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ ۱۷ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۶۸۰ ریال
  • کارکرد ماه‌های مهر، آبان و آذرماه ۱۳۹۵ آموزگاران دینی دبیرستان فیروزبهرام به مبلغ ۴۲ میلیون ریال برای ۱۱۲ساعت در ماه

کمیسیون ساختمان:

  •  هزینه‌ی حمل، تخلیه و انبار ۱۲ تن سیمان فله جهت آرامگاه زرتشتیان تهران به مبلغ دو میلیون و ۲۴۰ هزار

کمیسیون خدمات:

  • با پرداخت حق‌الوکاله به مبلغ پنج میلیون ریال به یکی از وکلا برای پرونده‌ی مطروحه به طرفیت درمانگاه یگانگی موافقت شد.

مهردخت شهریاری درباره‌ی این مصوبه گفت که یکی از پرسنل درمانگاه یگانگی از انجمن زرتشتیان تهران شکایتی کرده است و انجمن وکیل گرفته است تا در دادگاه شرکت کند.

افشین نمیرانیان نیز گفت که یکی از دندان‌پزشکان درمانگاه یگانگی ادعایی کرده است و این ادعا نیاز به گرفتن وکیل داشته است تا مشکل در وزارت کار حل بشود. ادعای فرد دندان‌پزشک با توجه به نوع همکاری او با انجمن موضوعیت ندارد.

  • با پرداخت مبلغ هفت میلیون و ۳۳۷ هزار ریال تن‌خواه دبیرخانه برای خرید لوازم بهداشتی موافقت شد.

گزارش کمیسیون خدمات:

پیرو مصوبه‌ی پیشین و رایزنی‌های رستم خسرویانی قرارداد تقویم بسته شد.

کمیسیون موقوفات:

  • تعدیل اجاره‌ی یکی از واحدهای مسکونی ساختمان پیچ شمیران از مبلغ چهار میلیون ریال با ودیعه‌ی ۳۰ میلیون ریال از تاریخ یکم شهریورماه ۱۳۹۵ تا یکم شهریورماه ۱۳۹۶ خورشیدی به مبلغ پنج میلیون ریال
  • تعدیل اجاره‌ی یکی از واحدهای تجاری از ۱۱ بهمن ماه ۱۳۸۸ خورشیدی تا ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ خورشیدی از مبلغ ۳۶۰ هزار ریال به ۵۰۰ هزار ریال، از ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ خورشیدی تا ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ خورشیدی به مبلغ ۷۰۰ هزار ریال، از ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ خورشیدی تا ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ خورشیدی به مبلغ ماهیانه یک میلیون ریال افزایش یافت.
  • تعدیل اجاره‌ی یکی از واحدهای مسکونی مبلغ ودیعه از ۲۰۰ میلیون ریال به ۲۲۰ میلیون ریال و اجاره از ماهیانه چهار میلیون ریال به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از تاریخ یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تا یکم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ خورشیدی افزایش یافت.
  • تعدیل اجاره یکی از واحدهای تجاری از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ از مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به ۵۰۰ هزار ریال و از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ به ماهی ۹۰۰ هزار ریال افزایش یافت. همچنین مقرر شد تا تفاوت این مدت را نیز بپردازد.
  •  تعدیل اجاره یکی از واحدهای تجاری از مبلغ ۳۵۰ هزار ریال به ۷۰۰ هزار ریال از تاریخ یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۳ تا یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۶ خورشیدی

میترا نمیرانیان درباره‌ی نیت‌نامه‌ی خانه‌ی سپهری از پدرام سروش‌پور پرسش کرد و او در پاسخ گفت که براساس نیت‌نامه‌ی آقای سپهری خانه‌هایی که او در اختیار انجمن گذاشته است به زوج‌های جوان به مدت سه سال و با ۳۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت بازار اجاره داده شود. سروش‌پور افزود که اگر زوجی برای واحدها درخواست نداده باشند واحدها به افراد معمولی بدون تخفیف ۳۰ درصد اجاره داده می‌شود.

فرهاد کاویانی پرسش خود را از کمیسیون موقوفات این‌گونه مطرح کرد: «پرسش من از کمیسیون موقوفات درباره‌ی آپارتمان‌ها و ساختمان‌هایی که برای انجمن است و سرقفلی نیست، به صورت آپارتمانی اجاره می‌دهند مدت زمان مشخصی برای اجاره دارد یا خیر؟ برای نمونه فردی که آپارتمان را اجاره کرده است پس از چند سال باید خانه را تخلیه کند؟ اگر فرد پس از چند سال آپارتمان را تخلیه کند فرد جدید خانه را با قیمت جدید اجاره می‌کند نه قیمت چندین سال پیش.»

کورش ساسانی در پاسخ او گفت که کمیسیون موقوفات در حال به‌روزرسانی اجاره‌های ساختمان‌های خود است و ساختمان‌ها به قیمت‌های قدیم اجاره نمی‌دهد.

پدرام سروش‌پور درباره‌ی شیوه‌ی اجاره دادن خانه‌های انجمن گفت: «دفتری در انجمن است که براساس نوبتی که افراد دارند نام آن‌ها در آن دفتر ثبت می‌شود و وقتی خانه‌ها خالی می‌شود با توجه به نیت‌نامه‌ی خانه‌ها و بررسی اولویت‌ها براساس نیت‌نامه خانه‌ها واگذار می‌شود.»

کمیسیون روابط عمومی:

  • از طرف انجمن زرتشتیان تهران و کمیسیون روابط عمومی به خاطر فاجعه‌ی ساختمان پلاسکو و شهید شدن آتش‌نشان‌ها روابط عمومی آرامش بادی را تارنمای انجمن منتشر می‌کند.
  • کمیسیون روابط عمومی درخواست دارد تا فراخوانی را برای کسانی که تمایل به عضویت در شورای حل اختلاف تهران دارند، در تارنمای انجمن منتشر کند.

پس از پایان مصوبات کمیسیون‌ها اطلاعیه‌هایی از سوی دبیر انجمن خوانده شد.

  • دعوت از فرنشین و هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران برای باشندگی در مراسم بزرگ‌داشت و سپاس‌داری از همراهان موزه‌ی تاریخ و فرهنگ زرتشتیان(مارکار) در تاریخ نهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در محل مجموعه‌ی پردیس مارکار یزد
  • دعوت دبستان دخترانه‌ی گیو از هموندان هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران برای باشندگی در جشن سده‌ی این مدرسه به تاریخ آدینه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه
  • به آگاهی همکیشان گرامی می‌رسد آیین آفرینگان‌خوانی سال‌روز درگذشت شاد‌روان مهربانو رستم بامسی‌پور زرتشتی شنبه نهم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ در تالار ایرج برگزار می‌شود.

حاشیه انجمن زرتشتیان تهران

  • فرنشین انجمن پس از ۴۵ دقیقه به نشست آمد.
  • دستگاه رای‌دهی اردشیر اورمزدی در چندین نشست گذشته خراب بوده که این امر باعث شد تا او در نشست این هفته به شوند باشندگی تمامی هموندان به صورت دستی رای بدهد.
  • بنابر قراری که میان هموندان انجمن گذاشته شده است، نشست‌های انجمن می‌بایست از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز شود که در ۱۰ نشست اخیر تنها یک‌بار این کار انجام شده است.
  • پس از خواندن صورت جلسه‌ی نشست پیشین فرهاد کاویانی تذکر داد که برخی نام‌ها اشتباه خوانده شده که اگر این صورت‌جلسه به دست او برسد امضا نمی‌کند و در دو مورد دیگر نیز نام افراد خوانده شده است.
  • خادم پس از پایان مصوبات کمیسیون مالی پرسش کرد که آیا می‌تواند از کمیسیون که در آن عضو است انصراف دهد؟ او افزود چرا کاویانی از کمیسیون مالی انصراف داده است که فرهاد کاویانی در پاسخ او گفت که از عضویت کمیسیون مالی انصراف داده است و در نشستی غیرعلنی در این‌باره توضیح می‌دهد.
  • آرمین هورمزدی درباره‌ی فهرست‌ قیمت‌هایی که درباره‌ی خدمات مارکار تهران‌پارس تصویب شده بود پرسش کرد که آیا اجرایی می‌شود که شهریاری در پاسخ او گفت این کار اجرایی شده است. قیمت‌ها در نشست انجمن خوانده نشده است.
  • هنگامی که کمیسیون خدمات درحال خواندن گزارش درباره‌ی تقویم بود مراد ملک‌پور مسوول دبیرخانه با آمدن به کنار هموندان کمیسیون خدمات گزارش را قطع کرد و به آن‌ها تذکر داد قیمت‌های تقویم نباید خوانده شود. جانشین فرنشین انجمن نیز پس از گفت‌وگو با ملک‌پور گفت که طرف قرارداد از انجمن خواسته تا این گزارش فعلا خوانده نشود.
  • از آنجایی که فرهاد کاویانی از کمیسیون مالی استعفا داده است مصوبات این کمیسیون از سوی منوچهر باستانی خوانده شد.

پنجاه‌وششمین نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران در ساعت ۲۱ به پایان رسید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. درود بر سرکار خانم ماوندادی که برای اولین بار بجای مجیز و تعارف بیهوده از خود دفاع نمودند این سخنان نه تنها دفاع از خودشان بود بلکه با دقت میتوان این برداشت را متاسفانه داشت که فرنشین انجمن با طرف توهین کننده در یک سمت سو باشند وجایی برای حمایت نباشد چون ایشان در این چند دوره کارهایی انجام داده اند که فقط در صورت عدم وجودشان در انجمن روشن میشود که شوربختانه خیلی دیر است. حسابرسی و طبقه بندی اطلاعات برای جامعه نه حداقل برای اعضای انجمن صورت دهید .نکته ای که لازم دونستم تا بازگو نمایم تشکر از سایت امرداد است تنها راهی که میتوانید اطمینان بیابید اخبار ان درست است نارضایتی افرادی است که در مورد انها اخباری منتشر میشود

  2. "نشست انجمن محل طرح کردن بسیاری از سوالات نیست، آن روز که سوال مطرح شد شبه‌ ایجاد شد"
    سوال مطرح شده درباره ی استفاده غیرهمکیش از یکی از مکانهای زرتشتی برای عکاسی عروس و داماد و پرداختن پول بابت آن بود که عضو انجمن از آن بی اطلاع بود و همچنین همکیشان
    چرا نباید این موضوع مطرح وشفاف سازی شود؟
    اگر طبق توافق با انجمن این عمل صورت گرفته است چرا باید باعث ایجاد عکس العمل گردد؟ و اگر نگرفته است آیا اعضای انجمن نباید اطلاع داشته باشند؟
    گوینده ی مطلب بالا شفاف بیان کند که طرفدار منافع مردم است یا بده بستانهای پشت پرده؟

  3. ادبیات ارعاب و تهدید متاسفانه وقتی حاکم شود، اعضای دلسوز انجمن را منزوی و خنثی میکند. این منزوی کردن افراد مفید و تاثیرگذار، هدف افرادی است که از اینگونه سلاح ها استفاده میکنند.
    عزیزان اعضای انجمن، اگر تصمیم گرفتید که در انجمن ساکت بنشینید و از حق رای دهندگان به شما دفاع نکنید، بی زحمت استعفا دهید تا جا برای افراد شجاع، دلسوز جامعه و افراد آشنا به این حیله همیشگی و نخ نما باز شود.
    زیر بار زور رفتن در انتها به زیان شما و خانواده و اطرافیان اعضای محترم انجمن که جزئی از جامعه کل بهدینان است نیز میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10