لوگو امرداد

نمایشگاه پوشاک سنتی بلوچ در سعدآباد

سوزن دوزینمایشگاه پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان از تاریخ 3 تا 10 بهمن ماه و همچنین کارگاه آموزشی سوزن دوزی بلوچ با عنوان  «ابریشم تا بلوچستان» از ششم تا نهم بهمن در موزه‌ی پوشاک سلطنتی سعدآباد برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد؛ گیسو فکوری مسوول موزه‌ی پوشاک سلطنتی با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان با رویکرد بررسی سوزن‌دوزی‌های بلوچی و تزیینات وابسته به لباس و با هدف شناساندن این هنر بی‌مانند و تلاش برای بهره‌گیری بیشتر وکاربردی کردن آن ودر نهایت گردش چرخ اقتصادی برای زنان مهجور وهنرمند در این موزه برپا می‌شود.
وی افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، کارگاه آموزشی سوزن دوزی بلوچ نیز از سوی استاد مشایخان از تاریخ 6 تا 9 بهمن ماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
مشایخان سرپرست کارگاه صنایع دستی اداره بنیاد تعاون زندان استان سیستان وبلوچستان است که فعالیت هایی نظیر شرکت در نمایشگاههای بین المللی صنایع دستی، طراحی وتولید انواع صنایع دستی تلفیقی چرم وسوزن دوزی بلوچ ، طراحی انواع پوشاک با استفاده از سوزن دوزی بلوچ، طراحی ودوخت انواع رومیزی وتابلو به شیوه‌ی چهل تکه با بهره‌گیری از بلوچی دوزی وبه گونه‌ی کاملا منحصر به فرد، طراحی سوزن دوزی با استفاده از اشکال هندسی به جهت استفاده بر روی وسایل کاربردی همچون جلد قرآن سجاده جانماز و…. را در کارنامه خود دارد.
دوست‌داران به باشندگی در کارگاه «با ابریشم تا بلوچستان» می‌توانند برای هماهنگی‌های لازم و نام‌نویسی با شماره تلفن 27940435 تماس بگیرند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-28